søndag den 25. november 2012

SMITE - Anmeldelse

Så er det endnu engang tid til en anmeldelse. Denne gang er det MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) spillet SMITE, som kommer i søgelyset. SMITE er et MOBA ligesom Leauge of Legends, Heroes of Newerth og DOTA, men alligevel skiller SMITE sig ud, SMITE bliver nemlig set i tredjeperson, altså du ser din mand bagfra. Dette giver et helt andet perspektiv på MOBA-kategorien, og det gør det rart med noget afveksling.

Gameplay

Gameplayet i SMITE, er det samme som i ethvert andet MOBA spil. Du har din karakter som du kan styre, denne karakter har du købt i butikken uden for selve spillet. Denne karakter har også forskellige spells, som kan opgraderes hver eneste gang du stiger i level. Personligt er jeg på det sidste blevet nærmest forelsket i MOBA spil, og synes det er fedt at der er nogle der tør bryde principperne, i dette tilfælde Hi-Rez Studios. Som sagt spilles SMITE i tredjeperson, hvilket gør at man skal være mere opmærksom, og at man får noget mere udfordring, da du kun har dit 160 grader synsvinkel, og der er buske og lignende som står i vejen. Det samme med dine spells, man skal være mere opmærksom når man bruger dem, da det ikke helt er så nemt at se hvor og hvad de rammer. SMITE tager guder fra alle religioner, og tilføjer dem i spiller, du har blandt andet mulighed for at spille Hades, Thor, Odin, Zeus og Amor, bare for at komme med eksempler. Derudover er SMITE ikke ligesom Leauge of Legends, når man tænker på hvor gode karakterene er i forhold til hinanden, i SMITE er, næsten, alle karakterene, eller guderne om du vil, balancerede. Dette gør også at det blivere meget sjovere at spille, når alle har en fair chance. Der findes ikke noget med lasthitting, altså sidste slag på minions, dette gør også at alle har en fair chance, hvor det i League of Legends, kan være svært at klare sig mod en der har høj lasthitting.
Nåh, nok om at sammenligne med League of Legends. Selve spillet i SMITE er opbygget omkring at du har tre lanes, venstre, midt og højre, på hver lane er der to tårne, der laver skade, og så er der en føniks, som også laver skade. Til sidst har du minotauren, som er en stor minotaur som laver utrolig meget skade. For at vinde skal du hen til modstandernes minotaur og dræbe den. Der er også en jungle i spillet, men mana buff, liv buff, armor buff, skade buff og hurtigheds buff, ved at gå ud i junglen og tage en af disse buff kan du få en forholdsvis god fordel overfor din modstander. I junglen er der også et væsen af en art som giver dig en bunke ekstra penge når du dræber det, og så er der vulkanen, med en vulkanvogter eller noget, som giver dig et buff, der giver ekstrastor fordel overfor modstanderne, plus en bunke penge. Undervejs i hele spillet køber du ting og gear som forbedre din skade og forøger dine liv.
Alt for gameplayet af SMITE for nu, muligvis vil jeg skrive en ny anmeldelse senere hen, da SMITE er i lukket beta, det vil sige at spillet er i en lukket testfase lige nu, og det næste stykke tid, det er kun enkelte der bliver lukket ind.

Grafikken

Grafikken i spillet er på et okay højt niveau når man tænker på at spillet er i lukket beta, og det typisk er grafikken man fokusere mindst på. Der er enkelte steder hvor der er lidt fejl i grafikken, men det er ikke når man sådan ligger mærke til når man bare koncentrere sig om at spille. Grafikken på karakterene er god, men håber dog stadig på at den bliver forbedret inden den færdige version udkommer. Jeg har ikke så meget mere at sige om grafikken, end at den passer godt ind i spillet, og at niveauet er udemærket.

Fordele/Ulemper

Fordele:
- Det er gratis (når det udkommer)