tirsdag den 11. december 2012

Magicka - Anmeldelse


Så kommer der endnu et indlæg, denne gang vil lave en anmeldelse om spillet Magicka.
Jeg købte dette spil for et par dage siden, fordi det er på tilbud på steam. Jeg har spillet de sidste par 2 dage, jeg har syntes det har været så fængende. Der skulle dog kun 7 svenskere til at skabe dette magiske spil, som kalder sig Arrowhead Game Studios, og det er så udgivet af Paradox Interactive.

Gameplay

Gameplayet i Magicka er fantastisk godt lavet. Den måde du kan blande dine spells som magiker er jo bare suverænt. Hvis du har DLC pakkerne kan du endda få et maskingevær til din karakter, som er utroligt sjovt eftersom du kan spille online med hinanden. Der er 3 spilvalgmuligheder Singleplayer, Multiplayer, Co-op.
Så vil jeg gerne fortælle lidt om hvordan udvidelsespakkerne er, jeg har jo købt Magicka: Complete Edition og det har Joachim også og vi har skam nydt den tid vi har spillet det sammen, både mod hinanden og med hinanden. Herunder kommer en af de mest købte udvidelse pakker: 
- Magicka: Vietnam
Denne udvidelses pakke giver dig et tema af nogle co-op missioner og et par Singleplayer udfordringer. Den giver eks. Goblins Ak-47 og de ligner vietnamesere, der gives også en spell som tager form af et luftangreb af napalmbomber.Denne pakke var reference til Battlefield: Bad Company 2: Vietnam, som også kan ses på denne plakat:

Magicka skaber også lidt udfordring i co-op missionerne, og i 1v1 kæmper du mod en anden spilelr som, kan være meget svært når i begge kan heale hinanden.

Grafikken

Jeg synes graffiken er flot, detaljeret og realistisk. Man lever sig ind i dette spils fantastiske historie, skovene, sneen, også når man kæmper det er jo bare magisk grafik. Stilen er tegneserieagtig.
Det er utroligt hvordan bare 7 svenskere kan skabe dette spil.

Fordele/Ulemper

Fordele
- Fin grafik
- Historien er god.
- Gennemarbejdede missioner.
- Mange magikere at vælge i mellem.

Ulemper
- De snakker svensk.
- Af og til kan spillet gå i sort.
- Du skal installere noget som du ikke får at vide af spillet.

Afsluttende kommentar

Nu er det vel tid til at runde af, jeg syntes at det er et flot og gennemført spil, som virkelig fortjener lidt mere opmærksomhed end det har fået. Spillet er faktisk meget billigt på Steam det fås for 75 kr.
Jeg har syntes det har været alle pengene værd, og det har været rigtig sjovt at spille med vennerne.
Jeg anbefaler stærkt dette spil.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar